Dom Rodzina Hobby Ogród czyli moje małe radości
..............................................................................................................

sobota, 24 sierpnia 2013

Ostatki

To już chyba ostatnie słoikowanie u mnie w tym sezonie. Czerwona papryka z miodem i zieloną pietruszką, wypróbowałam po raz pierwszy w ubiegłym roku i śmiało mogę polecić. Przepis od kolegi z pracy, ciekawy smak  i chrupiąca do ostatniego słoiczka.


 
 
 
 
 
 
 
 
A oto proporcje na zalewę, gdyby ktoś chciał wypróbować, polecam naprawdę pyszne.
2,5 litra wody
1szkl cukru  
3 łyżki soli  
1szkl octu   
3 łyżki miodu
zalewę zagotować i ostudzić
 
Do każdego słoika włożyć                                                                                             
1 ząbek czosnku
1 gałązkę zielonej pietruszki
1 liść laurowy
2 kulki ziela angielskiego
 
Słoiki gotować około 10 minut i wyjąć z gorącej kąpieli, by papryka była chrupka.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pochwalę się jeszcze sadzonkami, które dostałam od sąsiada tzn pana, który sprzedaje kurczaczki na naszej ulicy, znaczy się pracuje po sąsiedzku. Chyba się przyjęły, wyrosły im nowe listeczki, niedługo powędrują na swoje miejsca docelowe. Trzeba je chyba regularnie przycinać, żeby je zagęścić. Prawdę mówiąc nie wiem nawet jak się nazywają ale wyglądają na łatwe w uprawie i mało wymagające.                                                                                                           
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Życzę wszystkim udanej niedzieli i ładnej pogody na ostatnie dni wakacji.

6 komentarzy:

  1. witam Pani Justyno,dzięki :) za przepisy,własnie zrobiłam ogórki w zalewie musztardowej, pasteryzują się. Na paprykę odpisałam przepis i zrobię w poniedziałek .Taką samą pokrzywkę tak ją nazywam dostałam od kuzynki i też mi ładnie rośnie teraz postawiłam ją w cieniu w ogrodzie ,a na zimę powędruje do korytarza.Życzę udanej niedzieli.Bożka

    OdpowiedzUsuń
  2. Schrupałabym taka świeżą papryczkę. Dobrze jest mieć przetwory. Te tzw pokrzywki (koleus)
    http://ogrodamat.strefa.pl/koleus_pokrzywka_brazylijska.php
    już miałam. Można latem je wystawiać na podwórze. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. koleus u mojej siostry na parapecie od strony południowej urósł na pół okna..po ścięciu do pół rozszerzył się..

    OdpowiedzUsuń
  4. Papryka wygląda tak zachęcająco! A sadzonki mają prześliczne kolorki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie z przetworów jeszcze będą sosy ostro- kwaśne. I chyba... koniec.
    Serdeczne pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  6. papryka fajna chyba podchwycę pomysł :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń